PUMA představuje druhou kolekci ve spolupráci s českým umělcem Janem Bicanem

PUMA opět přichází ve spolupráci s českým designérem a kreslo-malířem Janem Bicanem s originální kolekcí - dropem s názvem Horská dráha, která je inspirována životem samotným. Po první spolupráci - limitované kolekci mikin s názvem My děti ze stanice 2020 - je to již druhý počin, který nyní svou podstatou reflektuje rukopis a DNA obou značek i aktuální dění ve společnosti.

Praha, 5. října 2022 - Globální značka PUMA kontinuálně podporuje lokální talenty, nejen ve světě sportu, ale také ve světě umění a designu. Díky tomu vznikají nadčasové lokální spolupráce, které zachycující aktuálního genia loci své doby. Po úspěšné spolupráci s mladým umělcem Janem Bicanem, se kterým v roce 2020 vytvořili odvážnou kolekci mikin pracující s tématem analogie života zvířat v zajetí s nutnou izolaci společnosti v době pandemie. Nyní přichází s tématem nahlížejícím na život optikou metafory horské dráhy, která může být vnímána také jako metafora ke společenskému dění posledních let. S Horskou dráhou se obě strany posouvají ještě blíže k upcyklingu, který je součástí DNA obou brandů.

"Spojení ikonických mikin PUMA, trendu upcyklace a umělecké vize Jana Bicana nemohlo dopadnout lépe. Máme velkou radost, že se s PUMOU můžeme podílet na zhmotňování vizí odvážných umělců jako je Honza a nabídnout tak jedinečné kousky, které budou navždy symbolem propojení rukopisu talentovaného českého umělce s důvěrou progresivní globální značky," dodává ke spolupráci marketingová manažerka Lucie Hložánková.

Jan Bican je teprve čtyřiadvacetiletý talentovaný kreativec, který je výrazným zástupcem nové generace žijící dle vlastních pravidel. "Jmenuju se Honza a oficiálně jsem ekonom. Bohudík ani tělem, ani duší! Účetnictví rozumím asi jako astronomii a daňový přiznání ovládám tak skvěle, že si ho radši sám nedělám. Předávat moje kresby a malby za hranice mýho skicáku nebo plátna. Nejen pověsit nad sedačku, ale přímo na sebe, svoje oblečení nebo doplňky," popisuje svou tvorbu umělec Jan Bican.

Inspirací pro vytvoření kolekce se Honzovi stal život sám, respektive holistická životní filozofie, kterou symbolizuje ústřední motiv postavy, jež z kalichu popíjí slasti i strasti života a symbolizuje tak jeho dualitu. Je si vědoma toto, že oba tyto protichůdné póly k životu prostě patří a společně vytváří harmonii bytí - koktejl trajektorie životní horské dráhy.

"Z opětovného spojení se značkou PUMA, mám obrovskou radost. Tentokrát společně přinášíme podzimní must haves, které potřebujete ve chvílích, kdy vám vlají vlasy a adrenalin s potem vytváří žár pomalou cestou nahoru. Stejně tak jako když jedete strmě dolů. Chlad, strach a samota se připomínají v intenzivních vlnách. Kdo by se v tom neviděl. Inu, ne nadarmo se tomu říká život. Horská dráha," popisuje esenci spolupráce autor Jan Bican.

Kolekce Horská dráha obsahuje klasické mikiny, cropped mikiny a klasická trička z kolekce PUMA BETTER a vše je doplněné nezaměnitelným uměleckým rukopisem Jana Bicana. V kampani ke kolekci se objevují interpreti jako Zea či Dominika Hašková, moderátorka Martina Bechyňová, Adam Zak a sám autor Jan Bican. Kolekci nafotili Jakub Zeman v nově otevřeném pražském hotelu Andaz Prague.

Produkty z kolekce Bican x PUMA jsou dostupné v limitovaném množství od 5. 10. na webových stránkách janbican.cz



###Kontakt pro média:

Lucie Fialíková, PR Specialist, mobil: +420 730 169 567, e-mail: lucie.fialikova@bisonrose.cz

PUMA

PUMA je jednou z předních světových sportovních společností, která navrhuje, vyvíjí, prodává a propaguje obuv, oděvy a doplňky. Již více než 70 let PUMA neúnavně posouvá svět sportu a kultury vpřed vytvářením rychlých produktů pro ty nejrychlejší sportovce na planetě. PUMA nabízí lifestylové produkty inspirované sportem s důrazem na výkon v takových kategoriích, jako je fotbal, běh, fitness, basketball, golf a motosport. Díky řadě vzrušujících spoluprací s renomovanými návrhářskými značkami ovlivňuje a inspiruje nejen streetovou kulturu, ale i celý módní svět. Skupina PUMA vlastní značky PUMA, Cobra Golf a stichd. Společnost PUMA dodává své výrobky do více než 120 států a zaměstnává celosvětově více než 16 000 lidí. Své ústředí má v německém Herzogenaurachu. Více informací najdete na https://about.puma.com.


Jan Bican

Jan Bican je český umělec, který přenáší malby a ilustrace na textilní produkty. Jeho kousky vychází v limitovaných edicích pod vlastní značkou thejbcollection. Honzovu tvorbu definují specifické tahy olejovými barvami, prvky rozpitého inkoustu nebo akrylové skvrny. Na svém triku má spolupráce s korporacemi jako je PUMA nebo Zalando. Jeho rukopisem se pyšní i covery českých zpěvaček jako je Lenny nebo Dominika Hašková.

Na festival i do kanclu! Bican představuje kolekci upcyklovaných sak Dva světy

Praha 2. června 2022 - Český umělec Jan Bican přichází s limitovanou kolekcí upcyklovaných sak Dva světy. Hlavní myšlenkou kolekce je zbořit představy o saku jako výhradně byznysovém kousku. Bican využil saka z pražského second handu 1981 a přetvořil je tak, aby zapadly do světa hipsterů. Na podporu kolekce vzniklo video, ve kterém hrají hudebníci Emma Smetana, Jordan Haj nebo Viktoriya Michshenko.

Kolekce Dva světy propojuje prostředí byznysu a hipsterů. "Společnost bere saka převážně jako byznysový prvek. Ale spousta mladých dnes nechce řešit, zda jejich šatník patří na festival nebo jen na pracovní meeting. Proto jsem upravil saka tak, aby bez studu zazářily i ve světě hipsterů," říká Jan Bican, zakladatel značky thejbcollection.

Bican pro tvorbu použil kousky z výběrového second handu 1981. Na saka našil grafiku akrylových maleb, které původně namaloval na plátno. "Sáhnout po existujícím materiálu znělo jako geniální nápad. Proč tvořit něco nového? Vždyť drobné úpravy dají oblečení zcela nový dech. Honzův nápad jsme hned podpořili," říká David Homola, zakladatel second handu 1981.

Hlavní motiv na zadní straně sak představuje vizuál persony. "Je to žena v kavárně, která výrazně porušuje předem dané hranice chování. Místo na židli sedí v hrnku. Je nahá. Žije podle svých pravidel, stejně jako dnešní generace", vysvětluje Bican. Přední stranu zdobí nášivky upozorňující na svět hipsterů. "Jde o metalové symboly draků, blesků a ohně. Jsou to věci, které do sféry byznysu běžně nepatří," dodává Bican.

Na podporu kolekce vznikl artový promo film, v němž hrají umělci Emma Smetana, Jordan Haj, Viktorie Mikschenko, ale i Petr Havránek, Martina Bechyňová a Jakub Kvapil. Premiéra videa proběhne 5. 6. 2022 během podcastu živě My děti talk v prostorách Skautského institutu na Staroměstském náměstí v Praze.

Limitovaná kolekce sak Dva světy bude v prodeji od 5. 6. 2022 na webových stránkách janbican.cz a 1981.cz.


Tiskovou zprávu a fotografie je možné stáhnout na následujícím odkaze